Lokomotiva 462.202

Oslavy 180 let trati Vídeň - Brno
Oslavy 180 let trati Vídeň – Brno

V květnu 2019 probíhaly oslavy již 180 let, kdy je Brno napojeno na železniční síť. Nostalgický vlak z Brněnského Dolního nádraží táhla parní lokomotiva 462.202. Ta byla vyrobena v roce 1956, kdy éra parního provozu již definitivně končila. Ale pro problémy s vývojem a výrobou nových elektrických a motorových lokomotiv, bylo rozhodnuto ještě vyrobit novou sérii parních lokomotiv určených pro osobní vlaky. Tato série dostala označení 462 a konstrukčně vycházela z předchozích modelů. Nakonec však byly vyrobeny jen dva prototypové kusy. Ty byly po zkouškách nasazeny do provozu. Mezitím se totiž podařilo vyřešit problémy s novými elektrickými a motorovými lokomotivami a začala jejich sériová výroba. Výroba dalších parních strojů již proto nebyla potřeba, k sériové výrobě již nikdy nedošlo, a to ani v licenci v Polsku. Dnes zbyl už jen tento jediný stroj 462.202.

Parní jízda z května 2019

Doporučuji

Brno Dolní nádraží je takové podivné nádraží. Je a současně není. Vzniklo už před více jak sto lety, ale posledních několik desetiletí na něm osobní vlaky nezastavovaly.
Až předloni při výlukách dosluhujícího horního (hlavního) nádraží. Dnes zde staví jen pár vlaků za den. Tady je popis a hodnocení Brněnského Dolního nádraží. Chcete vidět více?

Na Břeclavském nádraží proběhla modernizace. Díky tomu jsou všechna nástupiště vysoká pro bezpečný bezbariérový nástup. Přístup na nádraží a na nástupiště je plně bezbariérový. Ve stanici je nové ČD centrum s pokladnami a čekárnou vyšší kvality ČD Lounge. Jen ta orientace je na břeclavském nádraží složitější. Chcete vidět více? Tady je popis a hodnocení Břeclavského nádraží.

x